2011. március 5., szombat

FOTÓ-KÉP-TÁR kiállítás előtt: bemutatkoznak az alkotók 5.

Azt hittem, találkoztam egy "klasszikus" fotóssal. Mikor végére értem a bemutatkozónak, rájöttem, ugyanazokat a "lépcsőket" járta és járja folyamatosan, mint minden korábban élt neves művész.
Külön kategória az erőssége, mégpedig a "pure" természet apró szépségeit dokumentáló természetfotók!
Mai rohanó világunk új "kihívásait" élve jó, ha az ember felfedezi a természet apró, "ingyen" szépségeit.
Ajánlom szeretettel a bemutatkozóját:
A fotózással 10 éve ismerkedem. Hogy miért csak ismerkedem? Hát a mondás az oka: „Jó pap is holtig tanul!” Én pedig még csak pap sem vagyok, sem így sem úgy.
Devcsics János a nevem.
Eleinte csak a makettjeimet szerettem volna lefotózni, de nem sikerült olyan minőségben, mint a magazinok lapjain láthatók. Ezért úgy éreztem, meg kellene tanulnom fotózni. Mikor már ismertem pár alapfogalmat a fotózásból, megcéloztam az út széli fákon ülő „sas” madarat. Ám ez sem volt akkoriban az igazi. Gondoltam, tanulnom kéne az állatokról. Beiratkoztam hát egy iskolába, de ez az iskola veszélyes hely ám… (Vigyázat kérdezgetnek!!! Nem elég csak ott ülni.) Megismertettek az állatokkal, növényekkel, és sok minden mással is. Megtudtam, hogy nem csak sas madár és veréb létezik. Általam nagyon tisztelt „felelőtlen” tanáraim megmérgeztek a természet szeretetével – ismeretével - értelmével.
Természetesen, nem csak természet fotóim vannak. A nagyvilágban jártamban-keltemben is készítek képeket, melyekkel szeretném megmutatni az ott élők hétköznapjait, kultúrájukat, átalakuló világukat és legfőképp azt, hogy ők is olyan emberek mint mi, csak „messze laknak”.
Ma már talán jobban sikerülnek a fotóim, mint az elején, de ennek megítélését inkább önökre, a „nézőkre” bíznám. Remélem, a képeimmel másokban is fel tudom kelteni világunk szépségének szeretetét. Bízván abban, hogy a fotózás nem csak számomra okoz örömet, hanem önöknek is - ha másként nem, képeim útján - hisz mi lehetne számomra nagyobb ajándék ennél? Hát ennyit magamról: köszönöm.


Bizonyára többeknek "pihennek" otthon fiókban, szekrényben fényképezőgépek, mellyel a saját udvarunk "gyöngyszemeit" megörökíthetjük. Lehet "hagyományos" módon, de lehet egyedivé is téve!
Érdemes kicsit dokumentálódnunk az interneten, akár szöveges leírások, akár fotók alapján "testre szabhatjuk" a saját alkotásainkat is.
Bátorítson mindenkit János munkássága is!


BJ

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése